Thursday, April 15, 2021

Presenting Wise Willy...

 

I was completely shocked... (message en français ci-bas)

Hi friends! I was gardening the other day when a family walked by. They had three kids, and the youngest one looked about two years old. He was staring at me intensely with a twinkle in his blue eyes. Then, when all his family members were ahead of him, he threw a paper airplane my way and winked at me. I thought "how sweet!"

They all walked away, I waved goodbye and picked up the airplane. I was surprised to find writing inside it that looked like child's handwriting. I was even more shocked when I read it! I just had to help this little guy! Here's what his letter said...


Dear Lise,

I read in our community newsletter that you are a mindfulness teacher. I need your help! My name is Wise Willy. I am two years old but I am not a typical and blissfully clueless infant. As you can see, I am able to read and write. I have special gifts and abilities that allow me to absorb and retain very large amounts of information rapidly. Nobody, and I mean NOBODY knows about my gifts. You are the first person on earth I tell about this. Please don't tell anyone. I beg you.

Do you know how exhausting is it to have to play DUMB all the time? Do you know how FRUSTRATING it is to have the mind of a scholar trapped inside a tiny, clumsy body? Do you have ANY idea what I could accomplish if I had access to a credit card, a computer and an internet connection?

I desperately need your help! Too many people don't understand the relationship between their body, mind and spirit. This means that a LOT of people are unhappy and they don't really know how to make themselves feel better in a sustainable way. If babies were born with a USER MANUAL that clearly explained how their brains and bodies worked, that problem would be solved, but since that's not available at our local hospitals, there is a LOT of work to do! We can't expect the world to be a loving, peaceful, happy place if the majority of people are feeling frustrated and miserable, right? You get it, since you're a mindfulness teacher!

My insatiable curiosity about mindfulness and emotional literacy has allowed me to become very well-versed in these subjects. I have a BURNING DESIRE to share my knowledge with the world! I know without a doubt that this is my life's purpose. But I'm going to need your help to get started with the three c': a credit card, a computer and a connection to the internet. Could you please help me? Thank you, and please, please, PLEASE don't tell my parents about this!

Sincerely,
Wise Willy


So there you have it. I've always been a sucker for cute faces! I have helped Wise Willy set up his social media accounts and he now has a computer with an internet connection. Feel free to reach out and see what he's up to! 
He's never used social media before so it could take him some time to get used to it. I'm sure he'll appreciate it if you "friend him" and say hello with a warm welcome.

Special thanks to Jodie Parkinson in Melbourne, Australia, for creating this lovely image of Wise Willy that protects his privacy.

Connect with Wise Willy:

Facebook

https://www.facebook.com/wise.willy.79

 

Twitter

@WiseWilly2

Instagram

wisewilly007

 

MeWe

www.mewe.com/i/wisewilly

Wise Willy Group



Je n'en croyais pas mes yeux!

Salut les amis! J'étais en train de jardiner l'autre jour lorsqu'une famille est passée. Ils avaient trois enfants et le plus jeune avait environ deux ans. Il me fixait intensément avec ses yeux bleus brillants. Puis, alors que tous les membres de sa famille étaient devant lui, il a jeté un avion en papier vers moi et m'a fait un clin d'œil. J'ai pensé "comme c'est adorable!"

Ils sont tous partis, je les ai salués et j'ai pris l'avion en papier. J'ai été très surprise de découvrir de l'écriture à l'intérieur qui ressemblait à celle d'un enfant. J'étais encore plus choquée quand j'ai lu le message! Il fallait absolument que j'aide ce petit bonhomme! Voici ce que disait sa lettre ...


Chère Lise,

J'ai lu dans notre revue communautaire que vous êtes une enseignante de pleine conscience. J'ai besoin de votre aide! Je m'appelle Wise Willy. J'ai deux ans, mais je ne suis pas un bébé typique parfaitement heureux et inconscient. Comme vous pouvez le constater, je suis capable de lire et d'écrire. J'ai des dons et des habiletés spéciales qui me permettent d'absorber beaucoup d'information en très peu de temps. Personne, et je veux dire, PERSONNE n'est au courant de mes dons. Vous êtes la première personne sur terre à qui j'en parle. Veuillez ne le dire à personne! Je vous en supplie!

Savez-vous à quel point il est épuisant de jouer à l'IGNORANT tout le temps? Savez-vous à quel point il est FRUSTRANT d'avoir l'esprit d'un érudit piégé dans un corps minuscule et maladroit? Avez-vous une idée de ce que je pourrais accomplir si j'avais accès à une carte de crédit, un ordinateur et une connexion Internet?

J'ai désespérément besoin de votre aide! Trop de gens ne comprennent pas la relation entre leur corps, leur mental et leur esprit. Cela signifie que BEAUCOUP de gens sont mécontents et ils ne savent pas vraiment quoi faire pour se sentir bien de manière durable. Si les bébés étaient nés avec un MANUEL D'UTILISATION qui expliquait clairement comment leur cerveau et leur corps fonctionnaient, ce problème serait résolu, mais comme ceci n'est pas disponible dans nos hôpitaux locaux, il y a BEAUCOUP de travail à faire! Nous ne pouvons pas nous attendre à ce que le monde soit un lieu plein d'amour, de paix et de bonheur si la majorité des gens se sentent frustrés et misérables, n'est-ce pas? Vous comprenez, puisque vous enseignez la pleine conscience!

Ma curiosité insatiable pour la pleine conscience et la littératie émotionnelle m'a permis de devenir très bien versé dans ces sujets. J'ai un désir ardent de partager mes connaissances avec le monde entier! Je sais sans aucun doute que c'est le but ultime de ma jeune vie. Mais je vais avoir besoin de votre aide pour démarrer avec: une carte de crédit, un ordinateur et une connexion à l'internet. Pourriez-vous m'aider s'il vous plaît? Merci, et JE VOUS EN PRIE, ne le dites pas à mes parents!

Sincèrement,
Wise Willy


Alors voilà. Je n'ai pas pu résister le charme de Wise Willy. Je l'ai aidé à créer ses comptes sur les réseaux sociaux et il a maintenant un ordinateur avec une connexion Internet. N'hésitez pas à lui tendre la main! Il n'a jamais utilisé les médias sociaux auparavant, donc cela pourrait lui prendre un certain temps pour s'y habituer. Je suis sûr qu'il apprécierait votre «amitié» en ligne avec un beau bonjour chaleureux.

Un merci spécial à Jodie Parkinson de Melbourne, en Australie, pour avoir créé cette belle image de Wise Willy qui protège son identité.


Facebook

https://www.facebook.com/wise.willy.79

 

Twitter

@WiseWilly2

Instagram

wisewilly007

 

MeWe

www.mewe.com/i/wisewilly

Wise Willy Group

No comments:

Post a Comment